
00000
|
elégedett vásárló 2007-óta |
2011.07.05
A www.hegylakok.hu motoros magazin jóvoltából egy hosszútávú teszt vette kezdetét a Michelin PilotRoad3 és a Metzeler Roadtec Z8 részvételével, aminek történéseiről folyamatosan beszámolunk.
Ime a kezdetek:
Örömmel üdvözöltük pár éve a túramotorokhoz tervezett többkomponensű gumikat, amivel végre áthidalták a gyártók a futásteljesítmény, és a jó tapadás közötti, szinte feloldhatatlan ellentétet. A Pilot Road 2 tartósságára nem volt panaszunk, a legmagasabb hágókon ugyanúgy helytállt a franciák kétkomponensű abroncsa, mint a Hungaroringen a Kawa Esti Motorozás pályanapjain. Tovább:
A Michelin PilotRoad3 motorgumikat itt találod.
A Metzeler Z8-as motorgumikat itt találod.
A Michelin új kihívót kapott 2011-ben a Metzeler Roadtec Z8 Interact “személyében”, ami a legendás tartósságú Roadtec Z6-ot váltotta az elefántos márka kínálatában. A mai trendtől eltérően a Z8 nem több különböző gumikeveréket alkalmaz, hanem az eltérő szerkezetű, nulla fokos acélövek rugalmasságával “játszik”, ami a valóságban annyit jelent, hogy az acél váz az adott felület igénybevételének megfelelően engedi, illetve nem engedi deformálódni a gumit. A Z8 esetében a középső szálak merevebbek, vagyis ezen a felületen kevésbé deformálódik (ezzel együtt kevésbé tapad és kopik) a szilikátban gazdag gumi felület, a szélein a rugalmasabb szálaknak köszönhetően pedig nagyobb tapadást biztosít kanyarodáskor.
A Pilot Road 3 gumiabroncsának középső felületén tartósabb, a szélein pedig jobban tapadó anyagkeveréket találunk, de ez a fajta 2ct technika már ismert volt az elődmodellről is. Az újdonságot a a Michelin XST (X-SipeTechnology) névre hallgató technológia jelenti, mely biztosítja, hogy a gumi felületének különleges barázdái miatt nem csak az esős, vizes útszakaszokon, hanem a hirtelen felbukkanó kisebb tócsákon is nehezebben úszik fel az abroncs, így a motor az árnyékos erdei szakaszokon is jól irányítható marad, ahol a nap sugarai nem tudták még felszárítani az eső áztatta íveket. Az újítás első ránézésre is látható, hiszen a vízelvezető barázdák és furatok különleges megjelenést biztosítanak a Michelin új túragumijának.
Lássuk mit tud!
A Z8 Interact 190/50 ZR17-es abroncsát a nagy Z-re, míg a Michelin kétkomponensű Pilot Road 3 gumiját a ZZR1400-ra szereltük fel, ugyanebben a méretben. Ami azonnal feltűnt, az a motorok nagyobb szabadmagassága, hiszen mindkét Kawa hátulját “megemelte” az új abroncs, pedig hasonló méretű (de eltérő márkájú) gumik voltak eddig is a két gépen, igaz, erősen használt állapotban.
A titok a tolómérő bevetése után derült ki: mindkét abroncsnál 7mm (!) mintamélységet mértünk, amiről elsőre az jutott eszünkbe, hogy ezután csak a rajzolaton múlik, hogy utcai, vagy off-road használatra használjuk -e az adott köpenyt, hiszen a hét milliméteres érték akár laza talajon is elegendő lenne… Az első méterek természetesen a legfelső, csúszós borítás eltüntetésével teltek, nem terheltük a gumikat, az első két fokozatban végeztünk pár irányváltást, hogy minél kisebb majrécsík maradjon az éles bevetés előtt.
A harmincfokos melegben sajnos a vizes aszfalt nyújtotta kihívásokat nem tudtuk kipróbálni (el sem hiszem, hogy esőért imádkoztunk motorozás közben ), de a száraz körülmények között is azonnal feltűnt, hogy érzetre semmivel nem rosszabb a gumik tapadása utcai használat közben, mint a lényegesen alacsonyabb futásteljesítményű, sportosabb abroncsoké.
A nagy tempójú, nyújtott kanyarokban terhelten is nyugodtan viselkedett mindkét motor, és a szűk fordulókban is kis erővel tudtuk egymásba fűzni a derékszögű íveket, vagyis az extrém szélesség nem gátolta a hirtelen irányváltásokat, ami különösen A ZZR1400 esetében volt feltűnő.
A rövid menetpróbán a gumik öncsillapítása és kanyarstabilitása között értékelhető különbséget nem fedeztünk fel, vagyis az abroncsok valódi terepén, forró autópályákon, és a hűvös hegyi szakaszok szűk kanyarjaiban fog eldőlni a legfőbb kérdés: vajon milyen futásteljesítményre képesek a “szupertartós” gumik?
Közel négyezer kilométert fogunk beletekerni a motorokba a következő két hétben, miközben a csupasz Kawasakin a sportos felhasználás, a ZZR-en pedig a 160 Nm nyomaték, és a közel öt mázsás terhelés fogja próbatétel elé állítani az örök életű abroncsokat.
A túra végén újra leülünk, és közzétesszük méréseinket valamint a szubjektív tapasztalatokat a két eltérő szerkezetű hátsó gumiról.
A teljes tesztet eléritek itt:
http://www.hegylakok.hu/2011/06/cikkek/kiemelt_cikk/kulon-utakon-pilot-road-3-vs-roadtec-z8/
Portrait Photography: Capturing people's expressions and personalities. christmas mini session
I can see that you are an expert at your field! I am launching a website soon, and your information will be very useful for me.. Thanks for all your help and wishing you all the success in your business.situs porno
What a fantabulous post this has been. Never seen this kind of useful post. I am grateful to you and expect more number of posts like these. Thank you very much.situs porno
What a fantabulous post this has been. Never seen this kind of useful post. I am grateful to you and expect more number of posts like these. Thank you very much.mengunjungi california dengan visa AS online
This one is good. keep up the good work!..메이저놀이터
Thanks for sharing this useful info..situs porno
I would like to thank you for the efforts you have made in writing this article. I am hoping the same best work from you in the future as well. Thanks...bokep indo
This one is good. keep up the good work!..Sound Healing Teacher Training in Rishikesh
very interesting keep posting.DJI Fpv
i really like this article please keep it up.SEO
Superbly written article, if only all bloggers offered the same content as you, the internet would be a far better place..j1772 to tesla charging adapter
I haven’t any word to appreciate this post.....Really i am impressed from this post....the person who create this post it was a great human..thanks for shared this with us.슬롯사이트
Hello, I have browsed most of your posts. This post is probably where I got the most useful information for my research. Thanks for posting, maybe we can see more on this. Are you aware of any other websites on this subject.link alternatif
I have bookmarked your blog, the articles are way better than other similar blogs.. thanks for a great blog!www.mini-mikrowellen.de
The information you have posted is very useful. The sites you have referred was good. Thanks for sharing..https://www.oprun.blog
Strands NYT often include a mix of text, images, videos, and interactive elements.
<a href="https://subwaysurfers3d.com">Subway Surfers</a> is a game that offers endless fun and challenge. The game's vibrant graphics are a visual treat!
Get ready for an exciting adventure with [url=https://openguessr.io]Openguessr[/url] . Identify locations and learn more about different cultures.
Openguessr combines fun and learning in one amazing game. Perfect for geography enthusiasts and curious minds alike.
<a href="https://nytwordle.today/quintessential-game/">Quintessential Wordle</a> isn’t just about finding words; it’s an exhilarating race against time and intellect, where strategy meets vocabulary mastery. Imagine huddling with friends or family, trading hints and sharing triumphant gasps as you decode these delightful enigmas together.
https://www.epsxf.com ; https://www.yyeps.com; https://epsxf.com; https://yyeps.com; https://eps-machine.net; https://epp-machine.com; https://eptu-machine.com; https://eps-machine.top; https://epp-eptu-machine.com; https://sw-eps.com; EPS Machine EPS Cutting Machine; EPP MachineEps Raw Material; EPS MachineEPS Mould; EPP MachineEPS Recycling System; EPS MachineEPS Block Molding Machine; EPP MachineEPS Shape Moulding Machine; EPP MachineAging Silo for EPS Machine; EPS Machine; ETPU MachineEPS and EPP Heating Room; ETPU Machine; ETPU MachineAging Silo for EPS Machine; EPP Machine; EPP Machine EPP Shape Moulding Machine; EPS MachineEPS and EPP Heating Room; https://https://www.epsxf.com https://https://www.yyeps.com https://https://epsxf.com https://https://yyeps.com https://https://eps-machine.net https://https://epp-machine.com https://https://eptu-machine.com https://https://eps-machine.top https://https://epp-eptu-machine.com https://https://sw-eps.com
(személyes átvétel esetén is add le a rendelést)
Terrex Kft,, 4031 Debrecen, István út 112
![]() |
Motorgumi Szakértő Email: szabo@r17.hu |
![]() |
Technikai kérdések Email: soltesz@r17.hu Mobil: +36 (30) 440 5161
|
![]() |
Szállítási és számlázási információk Email: lorincz@r17.hu Mobil: +36 (30) 299 5169
|