
00000
|
elégedett vásárló 2007-óta |
A www.hegylakok.hu motoros magazin jóvoltából egy hosszútávú teszt
vette kezdetét a Michelin PilotRoad3 és a Metzeler Roadtec Z8 részvételével,
aminek történéseiről folyamatosan beszámolunk.
Ime a második rész:
“A ZZR1400 erejét jól mutatja, hogy a legtartósabb hátsó abroncsok is maximum
4000 mérföldet (6-7000 kilométert) futnak el a 203 lóerős motoron” – olvashattuk
az amerikai kollégák beszámolóját nagyjából egy éve, a motor megvásárlásakor.
Amikor a Bridgestone BT014-et mindössze 3000 (!) kilométer után kellett lecserélnem,
mert a mintamélysége már elérte a műszaki vizsgához még éppen megfelelő szintet,
kezdtem komolyan venni a nagy víz túloldaláról származó jóslatot… Tovább
A Michelin PilotRoad3 motorgumikat itt találod.
A Metzeler Z8-as motorgumikat itt találod.
Komoly tehertétel, ha a szezont úgy kell elkezdenünk, hogy a tervezett 8-10000 kilométer alatt
várhatóan két, vagy akár három (!) hátsó gumit kell majd elhasználnunk – márpedig a gyárilag
felszerelt BT014 csekély futásteljesítménye ezt vetítette előre. A Michelin Pilot Road 3 vásárlásakor
sem voltam egészen nyugodt, hiszen a híresen tartós guminak nem szokványos terhelést kellett
kiállnia: négyezer kilométer, melyből legalább kétezret autópályán, közel fél tonna (!) terheléssel
kellett kibírnia, a fennmaradó távolságot pedig a motor karakterétől idegen, második ill. harmadik
fokozatban teljesített, szűk hegyi szerpentineken kellett abszolválnia.
Bármennyire is meglepő, a bal oldali gumiabroncs futott több kilométert... A Pilot Road 3 jól vizsgázott a teszten
Guminyomás beállítva, a védőréteg óvatosan lekoptatva, motor felpakolva – a mérleg 440
kilogrammot mutat megtankolva, utasokkal együtt -, vagyis minden adott, hogy elkezdjük a
hosszútávú tesztet. Persze ezzel párhuzamosan a Metzeler Z8 Interact is vallatásra került,
ugyanazon útvonalon, de eltérő kihívások mellett. A nagy Z-s Kawa ugyan kisebb tömegterhelést
jelentett az egykomponensű, változó övszerkezetű guminak, de az agresszívebb felhasználás miatt
itt is komoly kopásra számítottunk, főleg a hegyvidéki szakaszokon, ahol a sportos motorral,
egy személlyel, komoly tempót lehetett menni.
Így néz ki egy négyezret futott Metzeler Z8 Interact. A több mint öt milliméteres mintamélység alapján akár újnak is gondolhatnánk
A teljes igazsághoz tudni kell, hogy a korzikai aszfalt nem említhető egy lapon a hazai, vagy akár
környékbeli utak minőségével. Az egy hetes motorozás után a hat motoros egyszerűen csak
“utcai Hungaroring”-nek nevezte a Cargeséből induló hegyvidéki etapokat, hiszen az aszfalt minősége
valóban a legjobb versenypályákkal vetekszik, a tapadása kiváló, de ennek megfelelően a gumi
koptatásában is nagy szerepe van.
Megnyugtató és kifizetődő: a motor kezelhetősége sokat javult a Michelin Pilot Road 3 felszerelése után, a magas árat kompenzálja a kiemelkedő tartósság
A Michelin Pilot Road 3 és a Metzeler Z8 Interact új állapotban közel hét milliméteres mintázattal
rendelkezett a gumi középső futófelületén, a szélein ez az érték öt milliméterre csökkent. Mivel
ilyen terhelés mellett hatezres futást jósoltak a nagy ZZR-re, mi is arra számítottunk, hogy a legjobb
esetben is megfeleződik az újkori érték, és az itthoni mérések nagyjából három millimétert fognak
mutatni, miközben a forró gyorsforgalmi utak és a nagy súlyterhelés miatt már komoly “autópálya-él”
fog látszódni a gumi középső részén.
A ledöntött motor érezhetően "ette" a puhább gumikeveréket, ennek ellenére a legalacsonyabb érték is megnyugtatóan bőséges volt
A Michelin mérnökei azonban rácáfoltak az amerikai srácok számításaira, ugyanis meglepően vérmes,
több mint öt milliméteres (!) mintamélységet mértünk a futófelületen négyezer kilométert követően,
vagyis bő másfél millimétert fogyasztott csak el a kétszáz lóerős motor az eredeti mintázatból. A
szélein sem rosszabb a helyzet, ugyanis a majrécsík szélét jelző “2CT” felirat is szépen kapott a
szűk hegyi ösvényeken, mégis, most 3,59 mm mutat a digitális mérce, vagyis ugyanazt a bő másfél
millimétert “vesztettük”, mint az abroncs középső futófelületén.
Itt a hiba: a BT014-es első gumi is elérte a határait, hétezret bírt a Kawa gyári abroncsa. Jól mutatja a korzikai aszfalt igénybevételét, hogy az első gumi szinte új állapotú volt a túra kezdetekor...
A Metzeler is hasonló eredményekkel büszkélkedhet, ugyanis az egyszemélyes használatból fakadó
magasabb tempó, és sportosabb vezetési stílus sem tudta kikezdeni a tartósságáról híres abroncsot.
A középső felületen 4,9 – 5,1 mm-es értékeket találtunk, míg a szélen nagyjából négy és fél
millimétert, vagyis ebben az esetben is átlagosan két milliméter kopásról beszélhetünk. Az extrém
körülmények mellett – melyek hazai utakon aligha reprodukálhatóak -, ez kimondottan erősnek
mondható, hiszen nem jellemző, hogy itthon több ezer kilométert gyűjthetnénk a gumikba folyamatos
szerpentinezéssel, illetve az olasz autópályák hegyvidéki szakaszaira jellemző, folyamatosan
kanyargó, 120-140-es tempójú és nagy szintkülönbségekkel tarkított szakaszaira sem találunk
megfelelő ellenpárt a közelben.
Új gumik? Aligha... Mégis, ránézésre azt hihetnénk, hogy most kezdődik csak a tesztelés első szakasza
A gumik jól vizsgáztak, és nem csak a tartósságuk miatt. Esőben sajnos (vagy szerencsére?)
nem volt alkalmunk tartósan tesztelni őket, hiszen a négyezer kilométer alatt mindössze egyetlen,
nagyjából tizenöt perces zápor tarkította a kellemesen meleg időjárást, de összességében
elmondhatjuk, hogy semmilyen zavaró tényezőt nem tapasztaltunk, ami kompromisszumra
kényszerített volna minket. Kellemes meglepetés, hogy a tartósság már nem megy a tapadás,
vagy a gyors felmelegedés rovására, sőt, az ettől kisebb futásteljesítményű gyári gumiktól
jobb és kiszámíthatóbb tapadást észleltünk a túra alatt.
A végtelenbe és még tovább: egy gonddal kevesebb, hogy induláskor rá sem kell néznünk a gumikra. Nem tudunk olyan hosszú utat szervezni, ahová kevés lenne a négyezret futott gumik mintázata
Most újabb kihívásokat keresünk: a forró déli tájak után most jöhet a cidri, megnézzük, hogy miként
vizsgáznak az örökéletű abroncsok tíz fok alatt, a hideg északon. Jön az újabb négyezer kilométer.
A Michelin Pilot Road 3 és a Metzeler Z8 Interact gumikat a www.R17.hu gumiáruház biztosította
The goal of Bandle is to form as many valid words as possible using letters from multiple bands or sets.
This is actually attractive, You’re particularly expert article author. I have signed up with your feed and additionally expect enjoying all of your really good write-ups. At the same time, I’ve shared the blog throughout our social networking sites. situs slot gacor
https://www.epsxf.com ; https://www.yyeps.com; https://epsxf.com; https://yyeps.com; https://eps-machine.net; https://epp-machine.com; https://eptu-machine.com; https://eps-machine.top; https://epp-eptu-machine.com; https://sw-eps.com; EPS Machine EPS Cutting Machine; EPP MachineEps Raw Material; EPS MachineEPS Mould; EPP MachineEPS Recycling System; EPS MachineEPS Block Molding Machine; EPP MachineEPS Shape Moulding Machine; EPP MachineAging Silo for EPS Machine; EPS Machine; ETPU MachineEPS and EPP Heating Room; ETPU Machine; ETPU MachineAging Silo for EPS Machine; EPP Machine; EPP Machine EPP Shape Moulding Machine; EPS MachineEPS and EPP Heating Room; https://https://www.epsxf.com https://https://www.yyeps.com https://https://epsxf.com https://https://yyeps.com https://https://eps-machine.net https://https://epp-machine.com https://https://eptu-machine.com https://https://eps-machine.top https://https://epp-eptu-machine.com https://https://sw-eps.com
I read your essay more than once since you bring up so many excellent issues. For the most part, your opinions align with my own. For your readers, this stuff is excellent. INDIAN VISA FOR VANUATU CITIZENS
Good post overall. I recently came onto your blog and really loved reading the content. I'm searching for fresh content to obtain even more valuable information. Regards for the helpful information. πρεσβεία της Τουρκίας στη Νέα Ζηλανδία
Can’t wait to see more from you, this is incredible Views bot
What inspired this creation, it’s fantastic Онлайн віза в Саудівську Аравію з України
You’ve nailed it—this is perfection Indian Visa On Arrival
Anyone else having great luck with Olxtoto lately? link alternatif olxtoto
Samba OG選購指南:正品辨識技巧與獨家優惠解密
從足球場到時尚街頭:Samba OG的74年傳奇
自1949年誕生以來,adidas samba og以「足球訓練鞋」之姿,憑藉標誌性的T字鞋頭、咖啡色橡膠底與皮革拼接設計,成為品牌史上最長壽的鞋款之一。2025年,這雙經典鞋款更因名人效應再度翻紅——Blackpink Jennie在《Pink Venom》MV中穿著Adidas Humanrace Samba Classic OG 黑白色,融合Pharrell Williams的藝術視野,將編織三線條紋與黑白極簡配色推上潮流巔峰。
三大熱門款式對比:OG、Classic與聯名款
1.Samba OG
作為元祖鞋型,OG款保留原始足球鞋輪廓,採用麂皮與光滑皮革拼接,鞋底抓地力強,適合日常通勤與輕量運動。2025年推出的「蛇年特別版」更以白色皮革搭配黑色蛇紋,呼應東方傳統文化。
2.Samba Classic
samba classic經典黑白配色款,鞋舌加長設計與紅色「Samba」字樣為其辨識度核心,Bella Hadid、Kaia Gerber等超模頻繁著用,成為Athflow風格必備單品。
3.Humanrace聯名款
Adidas Humanrace Samba Classic OG 黑白色以加寬鞋楦與加厚鞋墊提升舒適度,側邊燙金標誌增添奢華感,限量發售引發收藏熱潮。
若想深入探索更多聯名款與技術細節,推薦閱讀 [Adidas經典鞋選購攻略——Samba OG到Gucci聯名款解析],掌握歷代設計演變與隱藏亮點。
穿搭攻略:從Blokecore到Clean Fit
adidas samba 穿搭關鍵在於「復古混搭」:
Blokecore風格:足球襪搭配復古球衣與水洗牛仔褲,重現90年代球迷風潮。
Clean Fit極簡風:米色西裝外套搭配Samba OG淡芝麻灰,營造低調質感。
甜酷混搭:宋雨琦示範以百褶紗裙搭配adidas originals samba經典黑白款,平衡運動與甜美元素。
台灣購買指南:正品辨識與獨家優惠
adidas samba哪裡買?透過Adidas官網或指定門市(如信義微風店)購買時,務必確認以下細節:
adidas samba samba samba og 愛迪達 samba adidas samba og samba 鞋哪裡買最便宜 adidas samba 台灣 adidas samba blue adidas samba outfit adidas samba 厚底 adidas samba classic 植村秀專櫃 植春秀日本 植春秀台灣 shuuemura哪裡買最便宜 植村秀 卸妝 relx 5代 悅刻五代 relx 6代 悅刻六代 relx 5代主機 悅刻五代主機 relx 6代主機 悅刻六代主機 relx 5代煙彈 悅刻五代煙彈 relx 6代煙彈 悅刻六代煙彈 電子菸 relx relx 電子菸價格 relx 電子菸台灣 電子菸主機 悅客電子菸 relx 煙彈口味推薦 relx 煙彈哪裡買 悅刻煙彈口味 relx 煙彈購買 relx 煙彈台灣
(személyes átvétel esetén is add le a rendelést)
Terrex Kft,, 4031 Debrecen, István út 112
![]() |
Motorgumi Szakértő Email: szabo@r17.hu |
![]() |
Technikai kérdések Email: soltesz@r17.hu Mobil: +36 (30) 440 5161
|
![]() |
Szállítási és számlázási információk Email: lorincz@r17.hu Mobil: +36 (30) 299 5169
|