
00000
|
elégedett vásárló 2007-óta |
A www.hegylakok.hu motoros magazin jóvoltából egy hosszútávú teszt
vette kezdetét a Michelin PilotRoad3 és a Metzeler Roadtec Z8 részvételével,
aminek történéseiről folyamatosan beszámolunk.
Ime a második rész:
“A ZZR1400 erejét jól mutatja, hogy a legtartósabb hátsó abroncsok is maximum
4000 mérföldet (6-7000 kilométert) futnak el a 203 lóerős motoron” – olvashattuk
az amerikai kollégák beszámolóját nagyjából egy éve, a motor megvásárlásakor.
Amikor a Bridgestone BT014-et mindössze 3000 (!) kilométer után kellett lecserélnem,
mert a mintamélysége már elérte a műszaki vizsgához még éppen megfelelő szintet,
kezdtem komolyan venni a nagy víz túloldaláról származó jóslatot… Tovább
A Michelin PilotRoad3 motorgumikat itt találod.
A Metzeler Z8-as motorgumikat itt találod.
Komoly tehertétel, ha a szezont úgy kell elkezdenünk, hogy a tervezett 8-10000 kilométer alatt
várhatóan két, vagy akár három (!) hátsó gumit kell majd elhasználnunk – márpedig a gyárilag
felszerelt BT014 csekély futásteljesítménye ezt vetítette előre. A Michelin Pilot Road 3 vásárlásakor
sem voltam egészen nyugodt, hiszen a híresen tartós guminak nem szokványos terhelést kellett
kiállnia: négyezer kilométer, melyből legalább kétezret autópályán, közel fél tonna (!) terheléssel
kellett kibírnia, a fennmaradó távolságot pedig a motor karakterétől idegen, második ill. harmadik
fokozatban teljesített, szűk hegyi szerpentineken kellett abszolválnia.
Bármennyire is meglepő, a bal oldali gumiabroncs futott több kilométert... A Pilot Road 3 jól vizsgázott a teszten
Guminyomás beállítva, a védőréteg óvatosan lekoptatva, motor felpakolva – a mérleg 440
kilogrammot mutat megtankolva, utasokkal együtt -, vagyis minden adott, hogy elkezdjük a
hosszútávú tesztet. Persze ezzel párhuzamosan a Metzeler Z8 Interact is vallatásra került,
ugyanazon útvonalon, de eltérő kihívások mellett. A nagy Z-s Kawa ugyan kisebb tömegterhelést
jelentett az egykomponensű, változó övszerkezetű guminak, de az agresszívebb felhasználás miatt
itt is komoly kopásra számítottunk, főleg a hegyvidéki szakaszokon, ahol a sportos motorral,
egy személlyel, komoly tempót lehetett menni.
Így néz ki egy négyezret futott Metzeler Z8 Interact. A több mint öt milliméteres mintamélység alapján akár újnak is gondolhatnánk
A teljes igazsághoz tudni kell, hogy a korzikai aszfalt nem említhető egy lapon a hazai, vagy akár
környékbeli utak minőségével. Az egy hetes motorozás után a hat motoros egyszerűen csak
“utcai Hungaroring”-nek nevezte a Cargeséből induló hegyvidéki etapokat, hiszen az aszfalt minősége
valóban a legjobb versenypályákkal vetekszik, a tapadása kiváló, de ennek megfelelően a gumi
koptatásában is nagy szerepe van.
Megnyugtató és kifizetődő: a motor kezelhetősége sokat javult a Michelin Pilot Road 3 felszerelése után, a magas árat kompenzálja a kiemelkedő tartósság
A Michelin Pilot Road 3 és a Metzeler Z8 Interact új állapotban közel hét milliméteres mintázattal
rendelkezett a gumi középső futófelületén, a szélein ez az érték öt milliméterre csökkent. Mivel
ilyen terhelés mellett hatezres futást jósoltak a nagy ZZR-re, mi is arra számítottunk, hogy a legjobb
esetben is megfeleződik az újkori érték, és az itthoni mérések nagyjából három millimétert fognak
mutatni, miközben a forró gyorsforgalmi utak és a nagy súlyterhelés miatt már komoly “autópálya-él”
fog látszódni a gumi középső részén.
A ledöntött motor érezhetően "ette" a puhább gumikeveréket, ennek ellenére a legalacsonyabb érték is megnyugtatóan bőséges volt
A Michelin mérnökei azonban rácáfoltak az amerikai srácok számításaira, ugyanis meglepően vérmes,
több mint öt milliméteres (!) mintamélységet mértünk a futófelületen négyezer kilométert követően,
vagyis bő másfél millimétert fogyasztott csak el a kétszáz lóerős motor az eredeti mintázatból. A
szélein sem rosszabb a helyzet, ugyanis a majrécsík szélét jelző “2CT” felirat is szépen kapott a
szűk hegyi ösvényeken, mégis, most 3,59 mm mutat a digitális mérce, vagyis ugyanazt a bő másfél
millimétert “vesztettük”, mint az abroncs középső futófelületén.
Itt a hiba: a BT014-es első gumi is elérte a határait, hétezret bírt a Kawa gyári abroncsa. Jól mutatja a korzikai aszfalt igénybevételét, hogy az első gumi szinte új állapotú volt a túra kezdetekor...
A Metzeler is hasonló eredményekkel büszkélkedhet, ugyanis az egyszemélyes használatból fakadó
magasabb tempó, és sportosabb vezetési stílus sem tudta kikezdeni a tartósságáról híres abroncsot.
A középső felületen 4,9 – 5,1 mm-es értékeket találtunk, míg a szélen nagyjából négy és fél
millimétert, vagyis ebben az esetben is átlagosan két milliméter kopásról beszélhetünk. Az extrém
körülmények mellett – melyek hazai utakon aligha reprodukálhatóak -, ez kimondottan erősnek
mondható, hiszen nem jellemző, hogy itthon több ezer kilométert gyűjthetnénk a gumikba folyamatos
szerpentinezéssel, illetve az olasz autópályák hegyvidéki szakaszaira jellemző, folyamatosan
kanyargó, 120-140-es tempójú és nagy szintkülönbségekkel tarkított szakaszaira sem találunk
megfelelő ellenpárt a közelben.
Új gumik? Aligha... Mégis, ránézésre azt hihetnénk, hogy most kezdődik csak a tesztelés első szakasza
A gumik jól vizsgáztak, és nem csak a tartósságuk miatt. Esőben sajnos (vagy szerencsére?)
nem volt alkalmunk tartósan tesztelni őket, hiszen a négyezer kilométer alatt mindössze egyetlen,
nagyjából tizenöt perces zápor tarkította a kellemesen meleg időjárást, de összességében
elmondhatjuk, hogy semmilyen zavaró tényezőt nem tapasztaltunk, ami kompromisszumra
kényszerített volna minket. Kellemes meglepetés, hogy a tartósság már nem megy a tapadás,
vagy a gyors felmelegedés rovására, sőt, az ettől kisebb futásteljesítményű gyári gumiktól
jobb és kiszámíthatóbb tapadást észleltünk a túra alatt.
A végtelenbe és még tovább: egy gonddal kevesebb, hogy induláskor rá sem kell néznünk a gumikra. Nem tudunk olyan hosszú utat szervezni, ahová kevés lenne a négyezret futott gumik mintázata
Most újabb kihívásokat keresünk: a forró déli tájak után most jöhet a cidri, megnézzük, hogy miként
vizsgáznak az örökéletű abroncsok tíz fok alatt, a hideg északon. Jön az újabb négyezer kilométer.
A Michelin Pilot Road 3 és a Metzeler Z8 Interact gumikat a www.R17.hu gumiáruház biztosította
The goal of Bandle is to form as many valid words as possible using letters from multiple bands or sets.
This is actually attractive, You’re particularly expert article author. I have signed up with your feed and additionally expect enjoying all of your really good write-ups. At the same time, I’ve shared the blog throughout our social networking sites. situs slot gacor
https://www.epsxf.com ; https://www.yyeps.com; https://epsxf.com; https://yyeps.com; https://eps-machine.net; https://epp-machine.com; https://eptu-machine.com; https://eps-machine.top; https://epp-eptu-machine.com; https://sw-eps.com; EPS Machine EPS Cutting Machine; EPP MachineEps Raw Material; EPS MachineEPS Mould; EPP MachineEPS Recycling System; EPS MachineEPS Block Molding Machine; EPP MachineEPS Shape Moulding Machine; EPP MachineAging Silo for EPS Machine; EPS Machine; ETPU MachineEPS and EPP Heating Room; ETPU Machine; ETPU MachineAging Silo for EPS Machine; EPP Machine; EPP Machine EPP Shape Moulding Machine; EPS MachineEPS and EPP Heating Room; https://https://www.epsxf.com https://https://www.yyeps.com https://https://epsxf.com https://https://yyeps.com https://https://eps-machine.net https://https://epp-machine.com https://https://eptu-machine.com https://https://eps-machine.top https://https://epp-eptu-machine.com https://https://sw-eps.com
I read your essay more than once since you bring up so many excellent issues. For the most part, your opinions align with my own. For your readers, this stuff is excellent. INDIAN VISA FOR VANUATU CITIZENS
Good post overall. I recently came onto your blog and really loved reading the content. I'm searching for fresh content to obtain even more valuable information. Regards for the helpful information. πρεσβεία της Τουρκίας στη Νέα Ζηλανδία
Can’t wait to see more from you, this is incredible Views bot
What inspired this creation, it’s fantastic Онлайн віза в Саудівську Аравію з України
You’ve nailed it—this is perfection Indian Visa On Arrival
Anyone else having great luck with Olxtoto lately? link alternatif olxtoto
(személyes átvétel esetén is add le a rendelést)
Terrex Kft,, 4031 Debrecen, István út 112
![]() |
Motorgumi Szakértő Email: szabo@r17.hu |
![]() |
Technikai kérdések Email: soltesz@r17.hu Mobil: +36 (30) 440 5161
|
![]() |
Szállítási és számlázási információk Email: lorincz@r17.hu Mobil: +36 (30) 299 5169
|