Útra keltünk, hogy megismerkedjünk a franciák új terepgumijával, s a barátkozás helyszínéül a varázslatos Adriát választottuk…
Szegény társaim, akik mögöttem jöttek… Egyrészt a tempó sem volt gyenge, mert az Anakee fittyet hányt arra, hogy porban vagy murván hajtok, szakadatlanul továbbította az erőt a talajra, ezért aztán a mögöttem jövők olyan porfelhőbe keveredtek, mintha egy sivatagi homokviharba csöppentek volna! Végre nem egyszerű evickélés, hanem tömény élménymotorozás volt a süppedős talajon csapatni, és tulajdonképpen ez a Michelin valódi ütőkártyája, hogy úgy teszi élvezetessé a terepmotorozást, hogy közben aszfalton sem érezzük hátrányát a gumi hatalmas bütykeinek. Ezek után nem lehet kérdés, hogy az igazi dagonyában, sártól ragacsos földutakon lesz a következő teszt, de arra a 30-35 fokos, szinte zavartalan, napos idő miatt egyelőre várnom kell.
A frissen szerzett tapasztalatokkal egybecseng, amit az utasom osztott meg velem a túra végén. Talán fura, de mielőtt megfogalmaztam volna a véleményem, ő máris sorolni kezdte, hogy mennyivel kényelmesebb az utazás, mint az előző szett abronccsal – kevésbé érzékeny a kisebb úthibákra, vízen elképesztően tapad, és a keresztbordákon tényleg úgy suhan át a motor, hogy az ülésen alig érezni valamicskét a hibákból.
https://hegylakok.hu/2016/08/michelin-anakee-wild-teszt-1-resz/
Bő egy hónap alatt megdupláztuk az Anakee-ba gyűjtött kilométerek számát, és ezzel együtt az élményeket is. Volt itt minden: túrázás utassal, városi ingázás és sok-sok terep…
Bocsáss meg, kedves Olvasó, de előre lelövöm a poént – a Michelin jobban szerepelt, mint vártam, és tényleg azt hozta, amit a sajtóanyagban ígértek. Bátran állíthatom ezt közel 4200 kilométer megtétele után, elvégre tényleg mindenféle körülmény adódott az együtt töltött 6-8 hétben.
A gumi azóta is prímán viselkedik, akár túrán, utassal és sok-sok csomaggal nyúzom, akár egyedül, amikor nap mint nap munkába indulok. Ez utóbbit külön kiemelném, mert városban tényleg úgy közlekedem vele, mint a korábbi, aszfaltra kifejlesztett abroncsokkal, vagyis a mérnökök nem füllentettek: az Anakee valóban egyesíti az enduró- és a túraabroncsok kiváló tulajdonságait.
https://hegylakok.hu/2016/09/michelin-anakee-wild-teszt-2-resz/
A remek tapadás és a sokoldalúság már korábban bebizonyosodott, és most végre azt is megtudtuk, milyen elképesztően tartós az Anakee Wild…
Beköszöntöttek az első hóval kecsegtető napok, s ezzel a motor is megkezdte rövidke téli pihenőjét. Bár februártól decemberig kitartóan rója az utakat, a reggeli mínusz tíz fok és a fenyegető ónos eső már az a szint, amikor nem érdemes kockáztatni a drága gépet, no meg a még drágább egészségünket…
Az mindenesetre bebizonyosodott az elmúlt négy hónapban, hogy aszfalton és terepen – a zajt leszámítva – semmilyen panaszom nem lehet a Michelinre, és decemberre az is kiderült, hogy a tartósságával éppen az ilyen maratonfutóknak kedveznek, akik rendre 10-15 ezret tekernek a gépbe egy szezonban.
Jelenleg 5722 kilométer van a gumikban, és köszönik szépen, a méréseket látva úgy fest, hogy beigazolódik a korábbi számításunk, és legalább 13-15 ezret elfutnak majd, csupán az a kérdés, hogy milyen mintamélységig lesznek alkalmasak olyan kemény terepezésekre, melyekre az Anakee szériát tervezték.
https://hegylakok.hu/2016/12/michelin-anakee-wild-teszt-3-resz/
Elnézést, hogy előre lelövöm a poént, de muszáj már az elején megdicsérnem az Anakee-t: bár a teszt vége felé egyre kisebbek voltak a barázdák, ez szinte semmilyen hatással nem volt a viselkedésére, a motor irányíthatóságára. Jöhetett egyszerű aszfalt a hétköznapi munkába járások során, esetleg laza hétvégi terepezés, ugyanúgy viselkedett, mint ősszel, amikor még vaskos mintázattal vonult téli pihenőjére.
Beigazolódott a mérnökök állítása, ez durva mintázata ellenére tényleg egy mindenféle talajtípuson univerzálisan használható köpeny, leszámítva persze a fényes, vizes aszfaltot, ahol – felépítéséből fakadóan – nem veheti fel a versenyt a hagyományos túraabroncsokkal.
Hát ennyi volt, most megválok az Anakeetől, no nem azért, mert elkopott – elöl és hátul egyaránt 4,21-4,98 között mozog a tolómérő.
A csere oka, hogy egy hosszabb, legalább kétezer kilométert felölelő túrára indulok, és nem szeretném, ha az autópályákat is érintő, sok szerpentinnel tarkított kör végén számolgatnom kellene, hogy mennyire van a kopásjelző, belefér-e még egy-egy hosszabb kitérő. Most viszont, hogy lekerült, jöhet az újabb kihívás: hamarosan ismét egyéves tesztbe kezdünk a GS-sel – tartsatok velem, ezúttal is egy érdekes abroncsot faggatok majd!
https://hegylakok.hu/2017/07/michelin-anakee-wild-teszt-utolso-resz/
KATTINTS A KÉPRE
AZ ELÉRHETŐ
MÉRETEKÉRT
A közösségi médiában is állandó a jelenlétünk, ha a legfrissebb motoros hírekről első kézben szeretnél értesülni, a
facebook.com után írd az
/R17.hu-t, vagy csak kattints a lentebbi ikonok egyikére. A Youtube-on motorgumikról találhatsz termékvideókat, a
Google+on pedig mindenből egy kicsit többet adunk, több kép, több videó.