Kosár tartalma ide
Mobilszámaink
0
Kosár
jelenleg üres!
Még üres a kosarad
0
Ezt néztem
 
A megrendelt terméket másnapra meg is kaptam,
GregDagger
2018.09.14.
Gyors reagalas emailre, gyors, preciz szereles, tokeletes szaktudas. Ajanlom minden motorostarsamnak!
Csaba
2017.06.14.
Igy kéne működnie minden web shop nak
Fero25
2018.12.18.
Maximálisan elégedett vagyok. Profi üzlet, a legjobb motorgumi áruház.
Bányai József
2017.07.01.
Gyors és segitökész csapat, friss gumik, villám kiszállitás.
Skunk
2018.06.01.
A megrendelés visszaigazolása gyors. Segítőkészek. Én ott is szereltetem a gumikat. Pontosak, gyorsak.
G. Pál
2017.07.12.

Marokkói motoros kalandokMegtekintések: 3719

Marokkói Motoros Kalandok - R17.hu Motorgumik   

Jártál már Marokkóban? Mi még nem, de bepillanthattunk egy kicsit Afrika érdekes világába a kilencnapos túra beszámolóján keresztül. A 2500 km-es túra összefoglalójának az elolvasása után biztos hogy neked is megjön a kedved egy marokkói időutazáshoz.

2016.02.10.

 

 

 

2016. január 17-én útnak indultunk Marokkó felé, Algecirasból komppal hajóztunk át Afrikába, megkezdve a kalandunkat.

Algeciras a térképen
Itt hagytuk el az "öreg kontinenst"
 

Az új kontinensen az első úticélunk Fez városába vezetett, ami a határtól kb. 400km-es szakaszon végig látványos és kanyargós utat biztosított a 15-20 fokos ragyogó napsütésben.

Miután szállásunkat elfoglaltuk, elindultunk nézelődni a városba, de sajnos csak arra jutott időnk, hogy megnézzük medinát (óvárost). Különleges élmény volt látni a világörökség részét képező bőrcserző műhelyeket.

Az egész óváros területe tele van 1,5-2 méteres szűk sikátorokkal, árut szállítani csak kézikocsival, illetve szamárháton lehet.

   

Bőrcserző-festő kádak
Bőrcserző-festő kádak

    A következő napunkon nekivágtunk a sivatagnak, egy Merzouga nevű helyet kerestünk fel. Az épített út végétől még több mint 20 km-t tettünk meg a szállásig a sivatagban mindenféle kitaposott ösvényen és útnak nem nevezhető csapásokon. Végül szerencsésen megérkeztünk a szállásunkhoz, és bár a sivatag közepén voltunk, kifogástalan szobákat kaptunk.

Másnap reggeli után megszabadítottuk a motorokat a felesleges terhektől, és nekivágtunk a dűnéknek. Miután kijátszottuk magunkat a nagy „homokozóban” Tenerhir városa felé vettük az irányt, majd egy kis városi nézelődés, csavargás után nyugovóra tértünk.

A következő napi célunk Zagora volt. Az Atlasz hegységen való átkelésre szándékosan egy olyan hágót választottunk, ahol kb. 70 km-en keresztül nem volt kiépített út, csak a helyiek által használt ösvény. Eddigi motoros pályafutásom talán egyik legnehezebb, de mindenképpen a legszebb napja volt. Az időjárás ismét ismét nagyon kegyes volt hozzánk, elmondások szerint ebben az időszakban gyakran járhatatlan a hágó a hó miatt, most viszont 20 fokban szürcsölgettük a forró teát. Miután leértünk a hágóról ismét megmostuk a motorokat, majd Zagora felé vettük az irányt. A város önmagában nem nagy szám, az egyetlen említésre méltó dolog, hogy találtunk egy kocsmát! Ez azért lehet érdekes, mert Marokkóban szinte lehetetlen alkoholt kapni, csak a szállodákban, illetve a nagyvárosokban vannak kijelölt üzletek, ahol árusíthatják.

 

A motorgumik jól bírták a megpróbáltatásokat
 

Másnap továbbmentünk Marrakechbe, ahol ismét gyönyörű időnk volt, továbbá kifogástalan minőségű, és hihetetlenül kanyargós útban volt részünk. Ahogy átértünk az Atlaszon, rögtön megváltozott az időjárás, még melegebb lett, mire pedig a szállodába értünk már 30 fok volt. A városban ellátogattunk a Lefejezettek terére, ahol árusok, mutatványosok, kifőzdék tömkelege fogadott.

A város közlekedését amúgy teljes káosz jellemzi. Mindenki arra megy amerre éppen talál egy rést, folyton dudálnak, a gyalogosoknak csak itt-ott van jelzőlámpa a zebránál.
Éjjeli bazár
 

Másnap egész nap Marrakechben voltunk, előbb megnéztünk egy botanikus kertet, majd bejártuk a medinát, a bazárt és ismét a Lefejezettek terét. Másnap Rabat volt az úticélunk, eseménytelenül telt az út, mentünk, ettünk, majd ismét mentünk míg meg nem érkeztünk. Az esti program ismét a bazár látogatása volt.

Utolsó afrikai napunkon arra ébredtünk, hogy az utunk során először csepereg az eső, ezt leszámítva eseménytelenül értük el a kikötőt, előtte még ettünk egy jót egyik útszéli „füstös” kifőzdében. A határátkelés gyorsan és problémamentesen zajlott, csak a kompra vártunk közel 2 órát. Sötétben érkeztünk meg Európába, ahol még várt ránk kb. 140 km utazás Malagáig. Az út során problémát csak az egyik motor hátsó defektje okozott, nem segített rajta semmiféle ráolvasás, ki kellett venni a kereket és egy belsőt beletenni. Mi tagadás, nem esett jól az éjszaka közepén.

 

Hogyan remekelt a TrailAttack 2 tesztgumink?

 A hosszú túrára jó választásnak bizonyult, a gumik végezték a dolgukat minden mérföldjén az útnak, azonban a változékony útviszonyok mellett mindig emlékeztetett az abroncs, hogy 80/20%-ban onroad-offroad gumival van dolgunk, aszfalton viszont tényleg nagyon jó.

ContiTrailATTACK 2 az R17.hu Motorgumiktól

Másnapi hazavezető úton szétvált a társaság, voltak akik Párizson keresztül még aznap éjjel hazaérkeztek, mi római átszállással egy nappal később szálltunk le Ferihegyen.

Összegezve a túrát: 9 Afrikában töltött nappal, kb. 2500 km megtételével, 9 motorral és egy, a helyszínen bérelt autóval – a defektet leszámítva – baleset, és műszaki hiba nélkül abszolváltuk a túrát. Mit mondjak, jól esett az itthoni mínuszok helyett a 20-30 fokos melegben túrázni. 

(Ocskó Károly beszámolója)

 Csokorba szedtünk még pár képet erről a különleges országról:

 

Egzotikus szálláshelyünk

Marokkói erőd

Marokkói oázis

 
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz 
     
Michelin Minősített Szakszerviz



 
 
 

Termék összehasonlítás

A cookie-k segítenek minket a szolgáltatásnyújtásban.
A webhely használatával elfogadod a cookie-k használatát.
További információ