
00000
|
elégedett vásárló 2007-óta |
A 2015-ös év újdonságainak tesztelésére és a Magyarországon újonnan debütáló Nankang motorgumigyártó termékeinek kipróbálására az idei szezonban a ti segítségeteket is igénybe vettük. A számos módon meghirdetett tesztelési felhívásra nagyon sokan jelentkeztetek. A jelentkezők közül öt szerencsés motorost választottunk ki, akik a következő mintázatokat nyúzták, hogy a szezon végén megoszthassák velünk és veletek tapasztalataikat.
Michelin AnakeeIII, Dunlop TrailSmart, Continental TrailAttack2, Nankang Roadiack és Nankang Sportiac.
Az öt tesztpilóta közül vannak, akik még csak ezútán teljesítik a beígért hosszú távú teszteket. A már lefutott kilóméterekről készített beszámolók egy-egy részlete azonban már megjelent a Superbike augusztusi számában, a teljes túrabeszámolókat pedig itt, az R17.hu felületén olvashatjátok majd!
Számunkra sok hasznos információval szolgáltak a fiúk, melyekkel még jobban tökéletesíthetjük tudásunkat az említett mintázatokra vonatkozóan. Reméljük nektek is segítségetekre lesznek majd a vásárlást megelőző döntés meghozatalában!
Ha a teszteeredményekkel kapcsolatban kérdéseitek lennének, állunk rendelkezésetekre, akár a tesztpilótákkal is összekötünk benneteket, hogy elsőkézből kapjátok meg a válaszokat!
2015. 08. 05.
Játszótér
egy napi járóföldre
Az idei első hosszabb külföldi túrát Horvátországban hajtottuk végre, mert hát közel van, egy hosszú hétvége alatt is sok felfedeznivalója akad, és nem utolsósorban pedig azért, mert gyönyörű. A jármű egy 2006-os CAGIVA RAPTOR, ami nem az a kimondott túramotor, de nehogy már ez akadályt jelentsen. A kinti kanyargás során statisztikát készítettünk a motorok stílusát illetően és a BMW R1200GS volt a toronymagas nyertes, ezzel szelték az utakat a legtöbben, zömében német és osztrák nyugdíj közelében álló délceg urak.
A felkészülést az R17 gumiáruház segítette egy pár bevezetés alatt álló gumival, mégpedig a NANKANG Rodiac típusú abroncsokkal. Mivel a túra kezdete előtt 20 km-rel kerültek a gumik a gépre, az elején nem nagyon mertem húzni neki, nehogy idő előtt vége legyen a kirándulásnak. Mondjuk a 4-es úton volt olyan pillanat amikor azt hittem vége a tesztnek, mert a felmart és foltokban javítani kívánt útburkolatot nem jelezték előre és a kerék elkapta a felmarás élét. De egyben maradt, kibírta oda-vissza, szavam se lehet. A gumi túra jellegű kialakítással rendelkezik, ahogy az a fotókon is látszik. A CAGIVA-ra 120-as első és 160-as hátsó passzol, tehát a könnyű kanyargás garantált. Én nem vagyok az a fajta motoros, aki a hosszú egyenesben is fülön fordul, így nem tudok olyanról beszámolni, hogy minden kavicsot érezni a motor alatt. Azt viszont tudom, hogy nekem, egy átlagos felhasználónak ez a gumi megfelel. Mivel még csak 2200 km-t mentem vele, ezért lehet még elhamarkodott a kijelentés, de az autópályát bírta, a horvát kanyarokban nem csúszott meg, a gumi oldalán látszik, hogy ragadósabb az anyag, mert szépen elkezdett jelentkezni a súrlódás nyoma. Még hátravan jó pár ezer kilométer, szóval figyelek és jegyzetelek. Na meg fotózok, hogy milyen változások tapasztalhatóak.
Azt az elvet vallom, hogy az a jó motoros, amelyik öreg. Én hétköznapi felhasználó vagyok, sosem fogom a motor határait feszegetni közúton, mert bármi jöhet a kanyar után. Mint ahogy volt is rá példa, amikor a kanyar közepén állatok nézelődtek, és éppen jöttek szembe a másik sávban. Ha akkor teljesen ledöntve motorozok, akkor most nem írom ezt a cikket. Szóval ha ez a gumi nem csúszik meg olyan dőlészszögnél ami nekem ennyi majrécsíkot hagy, akkor elég a tudása. A gumi kopásából egyébként látható hogy én is - mint az európai többség általában - balra hordok, azaz könnyebben és biztosabban megy a balra kanyarodás. Kevesebb a majrécsík a bal oldalon, mint a jobbon. Ezeket vagy tökéletesen belátható szerpentines kanyarban vagy kis sebességű bójakerülgetés során lehetne leszedni. Esetleg versenypályán. Oda viszont nem kívánkozok. A gumi egyébként rosszabb minőségű úton sem csúszkált a kanyarban, követte az ívet, mondjuk ehhez a motor feszes futóműve is kellett. A CAGIVA keményebbre van hangolva mint az átlag, emiatt jobban fordul, de nyilván ennek hibás úton van hátulütője, mert ott meg pattog. Én mindenesetre inkább a feszesebb beállítást szeretem, mert azzal élvezetesebb a kanyargás.
Az utunk során szerencsére nem találkoztunk sok autóval, érezhető volt hogy még nem indult el a főszezon, ami nekünk nagyon jól jött, mert nem kellett folyamatosan a turistákat kerülgetni. Aránylag jól viszonyulnak a motorosokhoz, egyetlen egyszer volt inzultus, amikor egy autós az elsőbbséget meg nem adva kanyarodott ki a főútra és hallván a folyamatos dudaszót arrébb húzódott, hogy ne legyen probléma. Mellesleg magyar volt. Az autópályán szintén magyarok voltak, akik a három párhuzamos sáv ellenére mindig a középsőt választották, ahol tartósan közlekedtek. Én nem értem miért olyan bonyolult ezt megjegyezni, hogy jobbra tarts van, ha nem előzől, menj ki a szélsőbe. Magyar utakon is ez a jellemző, ezt nem tanítják az autósiskolában vagy alapból ennyire figyelmetlenek az emberek?
Még friss meleg a gumi, éppen felkerül a szervizben
Otthon a motor
Akkor induljon a túra
1. nap
Az első nap feladata annyi volt, hogy eljussunk a Balatonig, mert onnan indultunk másnap reggel korán annak érdekében hogy még aznap minél délebbre jussunk a horvát tengerparton. Ennek megfelelően nem foglaltunk szállást előre, úgy voltunk, hogy legyen ahogy lennie kell. Az első napon napsütés fokozta a hangulatot, ami azért nem tartott olyan sokáig.
Felmatricázva
A motor
készen
Még egy tényező volt, ami viszont biztos derült hangulatot produkált: Kecskeméten az AFIT büfé
A magyar street food szentélye
Nem tudom kinek volt már hozzá szerencséje, én debreceniként a Csülök Büfét tudom alternatívaként felhozni, azaz igazi magyar streetfood-dal van dolgunk. Értem én hogy jó a panini, a hot-dog meg a sült tészta, de ehhez fogható nem létezik a magyar bendő részére. Felejtsük el egy pillanatra a diétát, a belénk súlykolt testképet és merüljünk el abban az ízvilágban, amit eme fabodé lelkes csapata kínál nekünk. A specialitásuk a tarja, ami kb. 11 óra körül elfogy, tehát észnél kell lenni hogy lehessen enni. Egyébként telefonos értesítés esetén félretesznek egy adagot. Ha ebből kifogytak, akkor jöhet az egyéb, pl. kolbász, hurka, szóval a többi “rendes” étel. Sokan a tarja mellé kolbászt kérnek köretnek, ami mellesleg rendkívül jó kombináció. Míg a nők a kiegészítő hallatán fülbevalóra, karkötőre asszociálnak, úgy a férfiembernek kenyér, torma és vegyes vágott ugrik be. Egy emberes adag elfogyasztása után jó pár óráig biztosítva van a vérzsír szint.
A tarja
A kolbász
Mellékhatások: elégedett mosoly, zsíros kézfej, fénylő tekintet, boldogsághormonok felszabadulása. Ha szerencsénk van, akkor még órákkal evés után, a horvát tengerparton is találunk zsírcseppet a bőrkabáton hogy aztán homályos szemekkel gondoljunk a megelőző étkezésünkre, arról már nem is beszélve, hogy egy emberes büfi micsoda nosztalgia hullámot indít el. Figyelem! Evés után erős késztetést fogunk érezni hogy a büfé melletti fák árnyékában szundikáljunk pár órácskát, tehát közvetlen vezetés előtt szigorú mennyiségi korlátot kell betartani. Egyébként mire ezen a napon Kecskemétre értem, a tarja már elfogyott, viszont visszafelé ismét útba ejtettem, és ekkor már időben érkeztem hogy a tarját is magamba pakoljam.
Az út további része eseménytelenül telt a Dunántúlon, bár meg kell jegyeznem, hogy ritkán találkozok ennyi őrült autóssal mint errefelé. Mindenféle helyzetben képesek előzni, és száguldoznak ész nélkül. Lehet hogy csak nekem volt ilyen tapasztalatom?
Útban a Balaton felé
Na ha már levendula szezon van, nehogy kihagyjam
2. nap
Korán reggel indultunk Siófokról, a határig eseménytelenül telt az út. Leginkább azt latolgattam, hogy kapunk-e esőt a nyakunba, mert végig be volt borulva. A határon gyorsan és hatékonyan elvégzett iratellenőrzés után azonnal elkezdett szemerkélni az eső, ami hol erősebb, hol gyengébb intenzitással szórakoztatott bennünket. A tengerpart közeléig autópálya van, tehát csak arra kellett figyelni, hogy egyben megérkezzünk.
Reggeli után indulásra készen
Az utolsó magyar benzinkúton a határ előtt
Közel 400 km autópályázás után (és némi felcsillanó napsütés vonzásával) letértünk a pályáról és Karlobag felé vettük az irányt. Az autópálya elhagyása rendkívül jó hatással volt ránk, mert végre lehetett kanyarogni. A Karlobag felé vezető út egy kis felvezetése volt annak, ami később ránk várt: remek aszfalt, csodás szerpentinek. A partra érve sajnos nem sok napsütéssel találkoztunk, de már annak is tudtunk örülni, hogy nem esik az eső.
Már látjuk a tengert
Hát a jó idő az nem ilyen
A Karlobag-i kikötő
A parton lévő műtárgyak rendesen kapják a vizet, így hamar beindul a rozsda
Karlobag-ban pihenő a kikötőben és utána indulás dél felé a híres 8-as úton. Itt következett az, amiért a motorosok Horvátországba látogatnak: tökéletes útminőség, remek kanyarok. Sajnos néhány tíz kilométer után romlott az útburkolat, de még így is élvezetes volt.
Az út még mindig csodálatos
Közel 600 km után lüktető alfelünk jelezte hogy hosszabb pihenőt kíván, így a legközelebbi nagyobb városba, Zadarba navigáltunk, ahol a kikötő magányában kikerestük aznapi szállásunkat: egy apartmant, ami a helyi csapat futballstadionja mellett volt.
Szálláskeresés a Zadar-i kikötőben
Szerencsére meccs nem volt, lehetett pihenni. Olcsó, de igényes szoba volt, kb. félórányi sétára az óvárostól. A motorokat sajnos csak az utcán tudtuk letámasztani, de semmi gond nem volt, senki sem piszkálta őket.
A szállás körül mindenfelé leander bokrok és pálmafák...
Csak a garázsajtó elé tudtuk letenni a motorokat...
..de ilyen vérmes macska vigyázta őket.
A szoba erkélyéről kilátás a stadionra
Az óvárosban éppen valami nemzeti esemény lehetett, mert mindenfelé népviseletbe öltözött helyiek szaladgáltak és fennhangon énekeltek horvát népdalokat, amihez általában a japán turisták csatlakoztak a leglelkesebben.
Zadar óvárosa felé
Zadar óvárosa
Az első jól kinéző étteremben leültünk és sörrel valamint csevapcsicsával pótoltuk a hiányzó kalóriákat. Itt teljesen magyar étterem árakkal találkoztunk, egy rendes főétel 3000 Ft.- körül alakult, szóval otthon éreztük magunkat.
3. nap
Ájulással egyenértékű alvást követően úgy döntöttünk, hogy még egy éjszakát maradunk jelenlegi szállásunkon és aznap csak a környéken nézünk látnivalót.
Útban
Pag szigetére
Pag szigete mellett voksoltunk nem utolsósorban azért, mert arrafelé sütött a nap. Mint utóbb kiderült, remek választás volt! Viszonylag hamar elérhető a sziget Zadar városából, egyedül a váratlanul felbukkanó útfelmarások okoztak szoros záróizmokat. A szigetek jellemzője hogy eléggé kopárak messziről nézve, ami kissé javul közelebbről.
Itt azért megálltunk szétnézni
Útitársam már reggel jelezte hogy Õ mindenképpen meg akar mártózni a tengerben, ezért az első fürdésre alkalmasnak ítélt helyen megálltunk. Õ megmártózott, én pedig figyeltem hogyan fogja lemosni magáról a sós vizet, mert zuhany az nem volt. Végül a megszáradt sót lesöpörve öltözött vissza hogy utunkat folytatni tudjuk. A sziget “fővárosában”, Pag-ban álltunk meg ebédelni, ahol máris indult az AFIT büfé visszasírása (lsd. 1. nap). Innen észak felé indultunk tovább, hogy a sziget legészakibb csücskébe eljussunk. Az északi pontot elérve letáboroztunk és itt már én sem hagytam ki a fürdést, lesz ami lesz. A tenger kellemesen hűs, a nap melegít, mi kell még? Hát egy édesvízzel feltöltött zuhany. Mert itt sem volt. Ezek szerint mindig a kevésbé kiépített helyeken álltunk meg. Rövid lubickolás után elkezdtem összeszedni magam hogy visszaüljek a motorra, cimborám még fürödni vágyott. Nem gond, nála is van GPS, nálam is, találkozunk a szálláson. Mint utóbb kiderült jól tettem, hogy eljöttem, mert kb 10 percre rá iszonyú szélvihar kerekedett, alig győztek az emberek menekülni a vízből, repült a gatya, zokni, motoros aláöltöző. Én viszont gyönyörű napsütésben kanyarogtam visszafelé. És itt jött a következő eksztázis: a már korábban említett kiváló minőségű aszfalt, de most nem csak jobbra-balra kanyargott, hanem fel és le is! Igazi motoros hullámvasút, ráadásul az út mellett kőrakások voltak, szóval teljesen Man szigeteki verseny hangulatunk kerekedett.
Pag
városa a felette futó szerpentinről
Az esti óváros látogatás után kissé szomorúan ballagtunk a szállásra annak tudatában, hogy másnap már indulunk hazafelé.
4. nap
Irány észak, nézzük meg Zengg (Senj) városát! Az örök kedvenc 8-as út kanyarjait követve haladtunk észak felé, hogy kb 150 km parti örömmámor után felhajtsunk az autópályára. De előtte kihasználtuk az utakat és begyűjtöttük az élményeket. Hazafelé semmi érdemleges nem történt azt leszámítva hogy a határon az útitársam még a bukóját és a napszemüvegét se vette le, mégis átengedték gond nélkül.
A gumi a túra végén. Látszik hogy szépen elkezdett az oldala kopni a szerpentineken
Hát
igen, bal oldalt jobban kopik...
...mint jobb oldalt.
https://www.epsxf.com ; https://www.yyeps.com; https://epsxf.com; https://yyeps.com; https://eps-machine.net; https://epp-machine.com; https://eptu-machine.com; https://eps-machine.top; https://epp-eptu-machine.com; https://sw-eps.com; EPS Machine EPS Cutting Machine; EPP MachineEps Raw Material; EPS MachineEPS Mould; EPP MachineEPS Recycling System; EPS MachineEPS Block Molding Machine; EPP MachineEPS Shape Moulding Machine; EPP MachineAging Silo for EPS Machine; EPS Machine; ETPU MachineEPS and EPP Heating Room; ETPU Machine; ETPU MachineAging Silo for EPS Machine; EPP Machine; EPP Machine EPP Shape Moulding Machine; EPS MachineEPS and EPP Heating Room; https://https://www.epsxf.com https://https://www.yyeps.com https://https://epsxf.com https://https://yyeps.com https://https://eps-machine.net https://https://epp-machine.com https://https://eptu-machine.com https://https://eps-machine.top https://https://epp-eptu-machine.com https://https://sw-eps.com
A sziget “fővárosában”, Pag-ban álltunk Undertale Yellow meg ebédelni, ahol máris indult az AFIT büfé visszasírása (lsd. 1. nap).
(személyes átvétel esetén is add le a rendelést)
Terrex Kft,, 4031 Debrecen, István út 112
![]() |
Motorgumi Szakértő Email: szabo@r17.hu |
![]() |
Technikai kérdések Email: soltesz@r17.hu Mobil: +36 (30) 440 5161
|
![]() |
Szállítási és számlázási információk Email: lorincz@r17.hu Mobil: +36 (30) 299 5169
|
Your work is very good and I appreciate you and hopping for some more informative posts.
buy counter strike 2 accounts
rust accounts for sale
Buy valorant accounts
boosting steam profile comments
buy gta 5 modded accounts for sale