
A fejlesztések során a fókusz a kiemelkedo tapadás volt nedves és csúszós útfelületeken, a hosszú futásteljesítmény, és a nagyfokú alkalmazkodási képesség különbözo motorokhoz, és motorozási stílusokhoz. A Roadtec 01 képes biztosítani a tapadást a legkülönfélébb aszfalttípusokon, az idojárástól, és a homérséklettol függetlenül. Ez soha nem tapasztalt biztonságérzetet nyújt a motoros számára, amikor kanyarodik, fékez, vagy gyorsít. Mindezt lehetové teszi a teljesen újratervezett mintázat, és a kétkomponensu futófelület. A futófelület kialakításának jellemzoi a nagyszámú mintaárok, melyeknek egy része keresztirányú a forgással, így növeli a mechanikai tapadást. A mintázat jobb vízkiszorítást is biztosít az elod Z8 modellhez képest, az újszeru elhelyezésének és az új geometriának köszönhetoen, mely annak függvényében lett finom hangolva, hogy a motoros egyenesen halad, vagy épp kanyarodik. A futásteljesítmény és a tapadás növelésének érdekében a hátsó abroncson 30-70% arányban két különbözo keveréket alkalmaznak.
A középso 30%-os sávon kopásálló, magas széntartalmú vegyület található a kiemelkedo futásteljesítmény érdekében, míg a maradék 70% ami az abroncs vállrészét alkotja, magas szilika tartalmú lágy keverék, ami nedves úton, és csúszós felületeken is képes megbízható tapadást nyújtani. Az elso abroncs homogén futófelülettel rendelkezik, ahol a szilikadús magas kémiai tapadást biztosító keverék kerül alkalmazásra. A vezeto így mindig konstans tapadásra számíthat az elso abroncs felol. A hátsó abroncs érintkezési felülete egyenes futásnál szélesebb, viszont rövidebb, ami csökkenti a súrlódást, és az ezzel járó hoképzodést és túlzott kopást. Ez foleg a nagysúlyú túramotorok esetében jelent megnövekedett élettartamot. A Metzeler Interact változó feszességu 0°-os acélöv szerkezet csökkenti a dinamikus erok okozta rezgéseket, és vibrációt, ugyanakkor tökéletesen követik az aszfalt textúráját, ami kivételes komfortot nyújt egyenesben, és kiemelkedo stabilitást a kanyarív követése közben. A HWM (Heavy Wight Motocycle) verzió, speciálisan a nagysúlyú túramotorok igényeinek megfelelo jellemzokkel bír. Az oldalfalat alkotó keverék összetevoje változik, illetve duplarétegu karkaszra épül az abroncs. A módosításoknak köszönhetoen extra stabilitást nyújt minden nagysúlyú túramotor számára.