Kosár tartalma ide
Mobilszámaink
0
Kosár
jelenleg üres!
Még üres a kosarad
0
Ezt néztem
 
Az ügyfélszolgálat teljesen megbízható, a termékkel kapcsolatos kérdésemre nagyon precíz választ kaptam,
BigLaca
2018.12.21.
Minden flottul működik, Ismerőseim ajánlották
Bobber
2019.01.04.
Bármikor, bárkinek ajánlanám. Az ügyfélszolgálatnál teljes mértékben segítőkészek.
Uzsik
2018.07.01.
A megrendelt terméket másnapra meg is kaptam,
GregDagger
2018.09.14.
Jó a tanácsadás, jók az árak.
Mélykuti Gábor
2018.11.01.
Sallangmentes kommunikáció, gyors kiszállítás! Csak ajánlani tudom.
PB
2017.06.17.

Svédország motorral, avagy a hason fekvés 9 napjaMegtekintések: 16692

svedorszagba_motorral.jpg Svédországba motorral?! És ráadásul ezzel? Meg vagy te őrülve? Ilyen kedves megjegyzéseket kaptam, amikor elmeséltem mire készülök. Hát igen, egy Cagiva Raptor 650 nem a legalkalmasabb erre a dologra, de miért ne? Hát lássuk mi sült ki belőle...

 

 

 

 

2015. 09. 09. 

A gumiról elöljáróban: az R17.hu által biztosított Nankang Roadiac ismét tette a dolgát, ahogy kell. Most nagyon sok autópálya volt terítéken, így főleg a gumi közepe kopott. Megint lehetőségem volt esőben tesztelni, változatlan jó teljesítménnyel, mint korábban. A jelenlegi túra során leküzdött 3600 km és az előző 2200 km már valamennyire látszik a gumi közepén. Hozzá kell tenni, hogy ezalatt a közel 6000 km alatt leginkább a gumi közepe volt terhelve a sok autópálya miatt. Amikor kanyargásra került a sor, a gumi állta a sarat. Nem csúszott meg a kanyarokban és az erősebb fékezések során, az íveket tartotta. Bizonytalanságot nem éreztem, bátran mentem bele az ívekbe, ami a tempót visszafogta, az inkább a rosszabb útburkolat vagy a kanyarban lévő kavicshalom volt.

A gumi egyenletesen kopik, egyelőre nincs nyoma problémának. Az első gumin nem látom számottevő kopás nyomát, a hátsón pedig csak középen kezdett el jelentkezni a súrlódás.

 

svedorszag1.jpg svedorszag2.jpg svedorszag3.jpg

 

 

 

 

 

 

Az előkészületek azért voltak hosszasak, mert először is el kellett dönteni, hogy végig lábon megyünk-e vagy bevállaljuk a kompot. Ha végig úton és motorral, akkor 2200 km, kerülni kell Németország, Dánia felé és hidakon kell keresztül hajtanunk. Ha erre megyünk, még mindig van az a lehetőség, hogy Bécsben vonatra rakjuk a motort este, és reggel Hamburgban kiraknak minket, aztán mehetünk ugyanúgy Dánia felé.

Mi amellett döntöttünk, hogy északnak haladunk, Szlovákián, Lengyelországon keresztül, aztán Lengyelország északi határától kompra szállunk és az Svédország déli részén helyez el minket, ahonnan még 350 km a célunk: Jönköping (ejtsd: Jönsöping).

Voltak, akik szerint nem jó ötlet Lengyelországon keresztül menni, mert rengeteg a baleset, nagy a forgalom, és nincs túl sok autópálya. Ez részben igaz, de a mi utunk esetében elég sok autópálya volt, ami nélkül nem is tudtuk volna teljesíteni a napi távokat, ugyanis az első nap mentünk 740 km-t, a második nap pedig majdnem 500-at.

Hát forgalom az tényleg volt, nem is kicsi, de szerencsére mindig a szembejövők voltak többen. Volt olyan helyzet, hogy katasztrófa filmben éreztem magam, mert az autópályán a mi sávunkban nem volt senki, míg a szembesáv dugig kocsival. Balesettel is találkoztunk, igaz csak visszafelé, akkor viszont az egyik nap mindjárt hárommal.  De ezekről majd később.

1. nap

A mai napra volt a leghosszabb a táv, 740 km. Előre rettegtünk, hogy hogyan fogjuk bírni, de mivel autópálya használat is volt benne bőven, ezért nem aggódtunk különösebben. A magyar szakaszról nem nagyon lehet sokat írni, az M3-on Miskolcig, aztán a 3-as úton Kassa felé haladtunk. Illetve mégis lehet írni valamit a magyar szakaszról: a 3-as út a határ előtt nemsokkal olyan botrányosan pocsékká válik (szerencsére csak nagyon rövid távon) hogy kb. 20 km/h-val lehet csak közlekedni rajta. Gratulálok az illetékeseknek hogy egy ilyen forgalmas utat hagynak tönkre menni valamint hogy nem javítják ki a hibát. Kívánom nekik, hogy mindennap közlekedjenek hasonló minőségű utakon. Nyilván ha ez a szakasz a házuk előtt lenne máris meg lenne oldva a probléma.

Szlovákiában nem kell fizetni a motorokra autópályadíjat, így a határ után induló szakaszt (ami Kassáig tart) azonnal használatba vettük. Kassa után Eperjes felé vettük az irányt, és innen a 68-as úton a lengyel határig tartott az a szakasz, ami igazából említésre méltó, különösen a határ előtti 50-60 km. Gyönyörű helyeken vezetnek keresztül viszonylag jó minőségű utak, ahol bátran lehet döntögetni.

Motorozási élményünket beárnyékolta, hogy a szlovák határ után beborult, és folyamatosan azt , hogy mikor szakad a nyakunkba az eső. De ez egyelőre még váratott magára.

svedorszag5.jpg

 

 

 

 

 

  Pihenő szlovák benzinkúton

 

svedorszag6.jpg

 

 

 

 

 

  Vár a háttérben

 

A lengyel határ igazi élmény, nyilván ellenőrzés semmi, és egy frissen burkolt hídon tudunk átmotorozni a Poprad folyó felett, majd ezt követően egy árnyas völgyben kanyaroghatunk.

Lengyel területen Újszandec városát elhagyva észak felé mentünk tovább a 75-ös úton, ahol a Roznowskie tó jelenti a látványosságot.

Már erősen közelítettünk az autópályához, amikor a motorra szerelhető, vízálló/porálló/mindenálló navigáció bemondta az unalmast. Kénytelenek voltunk emlékezetből haladni, ami azért nem volt olyan nehéz. Mint másnap reggel kiderült, a navi rendszere előző nap csinált egy újrabootolást és az iGO elérési útvonalát kellett csak megadni, hogy el tudjon indulni.

Közben mi elértük az autópályát, az eső pedig minket, úgyhogy öltözhettünk esőruhába.

A lengyel autópálya fizetőkapus megoldással működik, így csak annyit fizetünk, amennyit használjuk. Ez elsőre jól hangzik, de amikor utólag összeszámoltuk a kifizetett összegeket kijött, hogy összehasonlításban a magyar matricás módszer számunkra kedvezőbb.

Lesna városánál hajtottunk fel az autópályára és Wroclav-ig mentünk, ami összesen 315 km. Erre a szakaszra egy motorra fizettünk 18 zloty-t, ami 76 Ft-tal számolva majdnem 1400 Ft. Ami a magyar 10 napos matrica összegbeli megfelelője, tehát még ugyanez volt visszafelé, és így már nem volt annyira baráti. A lengyel pályákon egyébként részben úgy kell fizetni hogy bizonyos szakaszok után kérik a pénzt, vagy úgy, hogy a szakasz elején kérünk egy papíralapú kártyát, és amikor lehajtunk, akkor fizetjük a szakaszt.

Wroclav-ba már este 7 után érkeztünk, szemetelő esőben, ami persze csak annyira volt jó, hogy ne vegyük le az esőruhát. A szállásunk körül felújítások voltak, így csak hosszú kerülőkkel tudtuk megközelíteni. Kifejezetten élveztük 740 km után a motorozást a ráadásul villamossínekkel tarkított, nedves macskakövön egy ismeretlen városban.

A szállás és a város viszont kárpótolt minket. A szállás egy magánszemély lakása volt, amit apartmanként üzemeltetett, tiszta, mindennel felszerelt, és kb. 10 perc sétára volt a belvárostól.

Mivel későn érkeztünk, nem volt lehetőségünk felfedezni teljes mértékben ezt a gyönyörű várost, de legalább a belvárosban tudtunk egyet sétálni két-két kiváló helyi sör társaságában. A séta megérte, valóban szép a belváros, nem véletlenül lesz jövőre Európa kulturális fővárosa és a sörök is megtették a hatásukat.

A lengyel árak nagyjából megfelelnek az itthoniaknak, a sör nagyjából 300 Ft.-, a benzin kb. 380.- Ft. Nekünk ez a két folyadék volt a legfontosabb, így ezeknek az árából készültem fel.

A szálláson megkérdeztük a tulajt, hogy milyen időt várhatunk másnapra, aki azzal vigasztalt minket, hogy kissé borult lesz, de semmi eső. Megnyugodva tértünk aludni. Majd riadtan ébredtünk egy olyan felhőszakadásra, amilyet már régen nem láttam. A lengyel előrejelzés legalább olyan jó, mint a magyar...

2. nap

A közelben vásárolt reggeli fogyasztása során olvasgattuk a helyi tájékoztató füzetet, mely szerint szigorúan tilos közterületen alkoholt fogyasztani, mert különben visz a rendőr. Na, ezt megúsztuk, legközelebb óvatosan iszunk közterületen. Táplálkozás után esőruhában vágtunk neki az útnak. Észak felé haladtunk a 3/S3 utak mentén. Ezek szintén nagyon jó minőségű, viszont ingyenes utak. Kiválóan lehet haladni rajtuk, néha autópályává szélesednek. Azonban vannak rajta olyan szakaszok, amiket még a II. Világháborúban használtak, itt fokozott figyelem szükségeltetik.

A közlekedés morálján először meglepődtünk, majd egyre inkább magunkévá tettük: amint egy lassabb autó mögé ért egy gyorsabb, a lassabb szépen félrehúzódott,, hogy kényelmesen ki lehessen előzni. Ezt a szembejövő is lereagálta (már ha volt rá lehetősége) azaz ő is félrehúzódott, eképpen az előzést végrehajtó jármű a felezővonallal a feneke alatt haladhatott.

Figyelni azért itt is nagyon kellett, de mi motorral nagyon tudtunk haladni: megérkeztünk motorféken, durrogó kipufogóval az autó mögé, és már nyílt is az út...

Szczecin után még a nap is kisütött, úgyhogy a kedvünk mindjárt jobb lett. A célunk Swinoujscie volt, ahonnan este 22.30-kor indult a komp. Időben megérkeztünk a Check-in ablakhoz, ahonnan az útlevélvizsgálat után már mehettünk is. Kicsit tébláboltunk a kikötőben, mert azért nem volt olyan jól kitáblázva, ahogy én azt elvártam volna.

Némi toporzékolás után megtaláltuk a kompunkat, ahol bemutattuk a jegyet és már mehettünk is fel. Életemben nem voltam még ilyen kompon, elámultam rendesen. Ámulás közben azért keményen figyelni kellett, mert a komp fedélzete nagyon síkos volt, elég egy rossz kormánymozdulat vagy rántás a gázon és lehet felpiszkálni a földről a motort a röhögő személyzet előtt.

svedorszag12.jpgsvedorszag13.jpgsvedorszag14.jpg

 

 

 

 

 

Kezdhetünk becsekkolni

Csak mi voltunk motorral, így a legfelső parkolószint (7. emelet) elejére, egy kissé szeparáltabb helyre irányítottak, ahol két spanifert a kezünkbe nyomtak, hogy akkor most mi majd megoldjuk ugye? A személyzet véleménye szerint jó ötlet a motor ülésén keresztülhúzni a tengervíztől nedves szíjat, ami nyilván semmilyen módon nem károsítja az ülést. Mivel így nem voltunk hajlandóak lekötni, kértünk valami rongyot, hogy alátegyük. Meg is kaptuk, így már nem volt akadálya a rögzítésnek.

Olyan nagyon erősen azért nem mertük lehúzni, nehogy az ülés szivacsozásában keletkezzen maradandó nyom. Kitaláltuk, hogy ha nagyon billeg a komp, majd kijövünk és fogjuk. Mondjuk ezt nem gondoltuk át: ha már nagyon billeg a komp, akkor inkább azzal leszünk elfoglalva, hogy a szárazföld felé tempózzunk. Másrészt nem is engedték, hogy a motor közelében tartózkodjunk induláskor, mert ahogy ott nézelődtünk, véletlenül benézelődtünk a gépházba, ahonnan kedves lengyel népi rigmusokkal kísérve hajtottak ki minket, főleg mikor meglátták a fényképezőgépet a nyakamban.

Az indulást túléltük, ez az irdatlan hajó szinte meg se rezdül, ahogy elindul, végül is mi se nagyon vettük észre.

A nagy izgalomra házi jellegű szeszes italt fogyasztottunk, ugyanis a svéd vendéglátónkhoz készültünk ajándékkal, amiből természetesen jutott nekünk is. Aznap este a birspálinka karjaiba menekültünk, és nagyon félhettünk, mert kissé túlzásba estünk. Ehhez hozzájárult az, hogy a fedélzeten magyarokba botlottunk, két fiatal srácba, akik Svédországba tartottak egy kis nyári munkára/kalandra. Végig autóstoppal közlekedtek (a kompon nyilván nem), és egész jól elboldogultak.

Na szóval nálunk volt birs, náluk meg szilva, semmi akadálya annak hogy gyümölcsnapot tartsunk. Éjszakai kompjárat lévén a night clubban zenés-táncos rendezvény volt, amiben természetesen részt vettünk a gyümölcsözés után/közben.

Annyira résztvettünk, hogy mindent figyelmen kívül hagytunk. Azt is, hogy már hajnali 3 óra lett, és azt is, hogy a komp 5-kor kiköt... Még szerencse hogy fél hét körül a személyzet ránk rúgta a kabinajtót és a már korábban megismert lengyel népi fohászkodásból tudtuk: két percünk van, hogy elhagyjuk a hajót. Vagy egy. 

3. nap

Soha nem szedtem még össze ilyen gyorsan a motoros felszerelést, az is csoda volt, hogy elsőre eltaláltuk melyik irányba kell igyekeznünk. Félig nyitott szememmel szomorúan állapítottam meg: már megint beborult és esik az eső.

Igazi kihívás volt ilyen állapotban úgy levinni a motorokat a kompról, hogy senkinek nem lett baja. A sikert úgy ünnepeltük, hogy a legközelebbi benzinkúton közel két órát pihengettünk az aznapi 350 km előtt, nem sok sikerrel. Kénytelenek voltunk nekiindulni, majd az első 100 km után letértünk az autópályáról egy kis étkezésre.

Az étel jót tett, ugyanakkor ránk tört az álmosság. Az innen való indulás után 10 km-rel már félre kellett állnunk, hogy aludjunk. Ezt úgy oldottuk meg, hogy az első benzinkúton letámasztottuk a két motort, és úgy ahogy voltunk bukóban, motoros/esőruhában lefeküdtünk a fűre aludni. Szundikáltunk egy órácskát, és hála Istennek ugyanúgy ébredtünk, ahogy lefeküdtünk: rajtunk a ruha, a motorok megvannak. Időközben megérkezett egy motoros társaság mellénk, akik meglepetten nézték sziesztánkat: két ájult ember fekszik talpig beöltözve hanyatt a nedves füvön. Nem mondom, fordított helyzetben én is röhögtem volna. A közben előbújt nap elől az útmenti faasztal árnyékába menekültünk, majd az ásványianyag pótlását követően újra nekivágtunk.

Soha nem volt még ilyen kínszenvedés a motorozás. Alig vártuk, hogy végre megérkezzünk...és újra elővegyük a birspálinkát.

Aznap már nem is ültünk motorra, gyalog fedeztük fel a környéket. Jönköping városa a Vattern tó déli partján fekszik, több mint 80.000 lakossal. Jönköping megyéje gazdaságilag az egyik legerősebb megye Svédországban, az árakat így ehhez szabták. Természetesen csak azok a dolgok kerülnek sokba, amikben emberi tevékenység/szolgáltatás van, pl. fodrászat. Amit itthon megoldanak 2.000.- Ft.-ból, ott az 10.000.- lesz. A bolti árak viszont egyáltalán nem magasak. Talán kicsivel a magyar árak felett vannak, de ez természetesen csak akkor bosszantó, ha összevetjük az ottani fizetésekkel. A benzin ára pl. 500 Ft.- /liter. És ez már megint a helyi fizetésekhez viszonyítva...A svédek nem is nagyon keresik azt, hogy melyik kúton olcsóbb a benzin, tankolnak, ahol jól esik és kész.

svedorszag25.jpg

 

 

 

 

 

  Végre leparkolhattunk

 

A város szinte egybe van épülve Husqarna településsel, ezért minden háztartásban ilyen gépek találhatóak. A mosógép, a mosogatógép, szárító, hűtő, szóval minden Husqarna márkájú (ez az Elektrolux-szal egyezik meg). A svédek szeretik, bevált, jó termékeket gyártanak. Egyébként a házakba alapból építik be ezeket az eszközöket, azok a ház részét képezik, költözés esetén maradnak.

Első estén megkaptuk a tipikus svéd kaját: húsgombóc krumplipürével, barnaszósszal és áfonya lekvárral. Nekem ízlik, nem is megyek túl sokszor az IKEA-ba hogy megunjam.

Az elalvás nem jelentett problémát, bár alaposan be kellett sötétíteni, mert arrafelé este 11-kor még világos van. Nyilván ehhez az is hozzáadódott, hogy egy héttel a nyári napéjforduló után érkeztünk, szóval ilyenkor a leghosszabbak a nappalok. Még északabbra ilyenkor kb. félóra a "sötét" időszak.

4. nap

A mai nap motormentesen telt, hogy alfelünk pihenésre találjon. Mi azért nem tétlenkedtünk, irány a belváros, nézzünk szét. Jönköping nem egy hatalmas város, a belvárosi része kifejezetten kicsi, de annál szebb. Van egy öböl, ahol a fiatalok üldögélnek és iszogatnak. Apropó iszogatás: a svédeknél állami monopóliumba tartoznak a 3,5 %-nál nagyobb alkoholtartalmú italok, amiknek meg is kérik az árát: egy 5-6 %-os sör pl. 1500 Ft.- körül alakul. A boltokban csak a gyengébb alkoholokat árulják, nem ritka, hogy ugyanannak a sörmárkának két verziója van, a gyengébb és az erősebb.

Nekünk a gyengébb is megtette, főleg hogy pálinkával fogyasztottuk.

A belvárosi séta során felfedeztük, hogy éppen nemzeti ételfesztivált tartanak, nosza, keressük meg a magyarokat. Meg is találtuk ott, ahol a legnagyobb volt a sor. A magyarok lángossal készültek, imádják a svédek. Az árakat viszont megint a helyi körülményekhez igazították: az alap lángos (fokhagyma, sajt) 1500.- Ft.-ért lehetett volna a mienk, a fullextrás (kaviár, rák) pedig 2500.- Ft.-ért. Hm, köszi, lehet megvárom hogy hazaérjek és a strandon zsírozom össze a kezemet.

svedorszag29.jpg svedorszag30.jpg

 

 

 

 

 

 

A méregdrága lángos     Az angolok standja, mindenféle karamell amerre csak látunk

svedorszag32.jpg

 

 

 

 

 

 A környezettudatosság jegyében ingyen lehet az elektromos kocsit tölteni parkolás közben

Este pihenő, mert másnap megint motorra ülök, hogy a város melletti tavon lévő szigetet meglátogassuk.

5. nap

Irány észak, a 40 km-re lévő Visingsö szigete, ami arról híres, hogy Svédország első királya innen irányította az országot, a 13. században például az itt élő királytól kapta meg Jönköping a városi rangot. Az első király vára meglehetősen rossz állapotban volt, de hát 1000 év sok idő.

A szigetre komppal tudtunk átmenni, szerencsére nem hosszú menetidővel. Fizetni csak a szigetre hajtásért kell, visszafelé nem is ellenőrizték a jegyeket.

svedorszag39.jpg

 

 

 

 

 

 

 Újra kompon...

 

A sziget meglehetősen kicsi, észak-déli irányban 14 km, széltében csak 3, de azért érdemes bejárni. Északon találtunk egy homokos partot, ahol a többiek azonnal gatyára vetkőzve támadták a vizet, én inkább az árnyékba húzódva kivártam az indulást.

svedorszag43.jpg

 

 

 

 

 

Motorral nehéz strandolni...

 

Ezután a déli partra mentünk, ahol az első svéd vár maradványait találtuk. Hát nem sok maradt belőle, az már biztos.

A szigeten megálltunk enni, majd a komppal visszamentünk Granna városkájába, ahol lépten-nyomon cukorka boltba botlottunk. Ez az a bizonyos cukor, ami fehér-piros csíkos, és olyan kis hajlított botot formáz. Igazi svéd különlegesség, imádják a kölykök. De csak szombaton. Ugyanis megtudtuk, a svédek (fogászati javaslatra) bevezették azt a szokást, hogy a gyerekek csak szombaton kapjanak édességet, így nincs minden nap karácsony. Mellesleg ezzel remekül lehet kordában tartani az utódokat.

Hazaúton még vágyakozóan kitekintettem a Husqarna múzeumra, na de majd legközelebb.

6. nap

A mai napon észak felé indultunk, hogy meglátogassunk egy repülőgép múzeumot, ahol a régi veteránoktól kezdve a modern gépekig mindent meg lehet találni.

A múzeum Linköping (ejtsd: Linsöping) városka (SAAB) mellett van, egyebekben a Svéd Légierő múzeuma is.

svedorszag51.jpg

 

 

 

 

 

A kalandot a nagy csarnokban kezdtük, rengeteg gép volt kiállítva, volt olyan, amelyik interaktívvá volt téve, azaz bele lehetett mászni.

Végezvén a látogatással strandolás mellett döntöttünk, irány az egyik közeli tó, ahová ilyenkor özönlenek a helyiek. Mi is felpattintottuk a fürdőgatyát, és hófehér testünkkel (ebben nem tértünk el a helyiektől) közelítettünk a hűsítő víz felé. Majd amikor a jéghideg víztől ökölbe szorult a talpam kecsesen, de határozottan távolodtam a büfé irányába. A tó vize ugyanis még nem melegedett fel, mert előző héten volt vagy 12 fok, és az hogy hirtelen meleg lett a levegő, nem volt elég a tónak. A helyiek természetesen nem zavartatták magukat, őrjöngve rohantak be a vízbe a tomboló nyár közepén.

Megmondom őszintén kicsit az is a célunk volt ezzel az úttal, hogy a kellemes, hűvös svéd nyárban motorozhassunk, mert én nem nagyon szeretem a 35 fokot bőrszerelésben eltölteni. A hűsölés mondjuk nem jött be, mert 40 év legmelegebb időszaka köszöntött ránk mialatt ott voltunk. Azt hallottuk, hogy itthon is ritka nagy kánikula indult be, Svédországba ebből kb. 30 fok jutott, de ez már elég volt a svédeknek, hogy minden újság, honlap a kánikula idejére vonatkozó teendőkkel legyen tele. Pl. mit kell tenni, ha 30 fokban el szeretnél aludni? Hát mondjuk kapálni egész nap, aztán biztos nem lesz gond. 25 fok felett már pániktervet készítenek a rendkívüli hőség miatt.

Az esti grillezéssel még adtunk egy kicsit a kánikulának, aztán pakoltunk, mert másnap reggel indulás haza.

7. nap

A kompunk délután 2-kor indult, szóval az odáig tartó 300 km-t kellett csak letudni. Érdekes, hogy a navi észak felé haladva végig autópályán vezetett minket 350 km-nyi úton, visszafelé már megtalálta az alsóbbrendű utakat is, ezeken már csak 300 km-t kellett jönnünk.

Könnyes búcsúzkodás után nekivágtunk a svéd hőségnek. Az alsóbbrendű utak természetesen településeken vezettek keresztül, ahol szinte kivétel nélkül telepített trafipaxokkal találkoztunk. Minden kamera előtt tábla jelezte, hogy mérnek, így a meglepetés ereje elmaradt.

A kompot idejében elértük, viszont most a legfelső szint olyan sarkába dugtak minket, ahol körbe voltunk véve autókkal. Ez csak azért nem tetszett, mert végig kellett várnunk kifele hajtásnál őket, és így azért sok idő ment el. Visszafelé egyébként nem éjszakai kompra foglaltam, mert nem bíztam a kabin kényelmében, viszont ez nem biztos, hogy jó döntés volt.

svedorszag66.jpg

 

 

 

 

 

Aznapi vacsoránkat egy helyi boltban vásároltuk, és csak így tudtuk rögzíteni

Két dolgot tanultam a kompozásból: egyrészt ha ilyen kevés időnk van utazni, akkor igenis azt az időszakot kell a kompon tölteni, amit egyébként sem a motoron töltenénk, tehát az éjszakát. Amíg alszunk, addig is visznek. Mármint ha alszunk...Ja, ez a harmadik dolog, amit megtanultam: az éjszaka során ésszel a piával, mert hülyéből van elég.

Másrészt pedig az idegeskedés elkerülése érdekében érdemes korán becsekkolni a kompra, de felhajtani csak a vége felé kell, mert különben végigvárod, amíg az alsó két szintről az összes kamiont, autót, stb-t kiengedik. És ez nem kevés idő. Nekünk pl. 8-kor kellett volna kikötni, a komp késett egy kicsit, majd a kihajtás is elhúzódott. Eképpen 21.45-kor sikerült lehajtanunk a kompról, ami csak azért nem tetszett, mert a 25 km-re lévő szálláson 22.00-ig volt recepció. Nyilván késtünk, de megoldottuk, nem kellett a hotel előtt aludni.

A szállásunkat Wiselka településen foglaltam, ami amúgy telitalálat volt. Gyönyörű hotel, kiváló ellátás, és a wellness részleg is nyitva volt 11-ig. A reggeli bőséges, változatos, kár hogy csak ennyi időt töltöttünk ott.

8. nap

Az időjárás aznapra is hőséget ígért, ami be is igazolódott. Az autópályák során felállított kijelzők mérték a levegő és az aszfalt hőmérsékletét. A csúcs 36 fok volt (levegő) és 55 fok (aszfalt). Kellemes kis út volt.

És a lengyel szakasz örömei: három baleset történt előttünk, aminek a következményeit végignéztük.

Az első esetében a sofőr elaludt és fejreállt az autópályán, ami azt eredményezte, hogy az egészet, úgy ahogy van lezárták. A kocsi elfoglalta az egyik sávot, a darabjai pedig a többit. Mi motorral természetesen a két sáv között előrementünk megnézni mi a helyzet. Itt jegyezném meg, hogy az autósok a saját sávjaik szélére húzódtak úgy, hogy középen meghagytak egy autónyi helyet a tűzoltó/rendőr/mentő számára. Meg nekünk...

Szóval, amikor előre értünk és közölték, hogy itt most 3 órán keresztül le lesz zárva minden és senki sehova, döntésre jutottunk: hátraarc és vissza addig, amíg nem találunk valami lehajtót hogy kerüljünk. Ennél a pontnál azért elgondolkodtunk: mi lesz, ha elfogy a bedugult kocsisor, és mi már forgalommal szemben megyünk a leállósávban? A döntés gyors volt: nem állunk a tűző napon 35 fokban 3 órát. Másrészt mások is velünk együtt döntöttek ugyanúgy, azaz autók is megfordultak, hogy a leállósávban visszamenjenek. Na, ez már megnyugtató volt, mert ha rendőr jön, úgyis őket kapja el először, mi pedig gyorsan vissza tudunk fordulni. Kb. 10 km után találtunk egy kaput a pálya melletti kerítésen, amit egy kamion sofőr már elkezdett inzultálni, és lám, meglett az eredmény, mert a kapu kinyílt, és mi egy kavicsos földúton már mehettünk is a pályával párhuzamosan futó 3-as útra, amiről visszatérhettünk a baleset elé.

A második és a harmadik egy sémára ment: a felújítások miatti terelések során egy sávra szűkült a pálya, ahol 80-al lehetett menni. Természetesen ez sokaknak nem volt elég, így persze hogy egymásnak mentek. Ezek a mutatványok több kilométeres dugókat eredményeztek. De nem nekünk. Mi a leállósávokban - és ahol tudtunk - előre menekültünk, nem is tartott több óráig a haladás, csak pár percig. Az álló kocsisorok mellett piknikező emberekre azért vigyázni kellett.

svedorszag73.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az étkezések minden luxust nélkülöztek

Végül megérkeztünk Katowice-be, aznapi szállásunk helyszínére. Itt is egy nemrég épült apartmanházban lévő lakást kaptunk, ami kb. félóra sétára volt a belvárostól. Ez a város is igen szépre sikeredett, de Wroclaw színvonalát nem érte el.

9. nap

Az utolsó napra már csak annyi volt hátra, hogy Debrecenig eljussunk, Lengyelországban autópálya és kicsi kanyargás következett, a határnál viszont a frissen átadott hidat lezárták, így az erdőbe tereltek minket, most nem gyönyörködhettünk a Poprad folyóban.

 Kissé bágyadtan, de lelkesen érkeztünk haza, sajgó fenékkel. Alig vártam, hogy kipihenjem magam, majd pár nap elteltével azt kérdeztem magamtól: mikor indulunk megint?

 

 

Hozzászólok

(Mások is láthatják)
(Nem publikus)

Kategóriák

 
Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz 
     
Michelin Minősített Szakszerviz



 
 
 

Termék összehasonlítás

A cookie-k segítenek minket a szolgáltatásnyújtásban.
A webhely használatával elfogadod a cookie-k használatát.
További információ